I denne uge har Mailchimp begyndt udrulningen deres nyeste funktion, nemlig muligheden for at opsætte Facebook annoncekampagner direkte i Mailchimp interfacet. Mailchimp har lavet funktionen for at hjælpe deres brugere med at nå nye kunder og engagere de eksisterende. Så uanset om dit mål er øge din e-mail liste eller sælge flere ting (eller begge), kan du nu gøre det i samme inface som du bruger til din e-mail marketing. Og med MailChimps rapportering, kan du nemt finde ud af, hvilke annoncer, der genererer flest nye kunder og omsætning.

Mailchimp har gjort processen med at oprette nye Facebook kampagner meget simpel og dermed også gjort det meget hurtigere.

 

Da Mailchimp spurgte brugerne om, hvad de ønskede, stod en ting meget klar: tag MailChimp magien til andre markedsføringskanaler. “Vi lyttede, og det er derfor vi har valgt Facebook som vores næste marketing kanal. Efter e-mail, er Facebook annoncer det næstmest populære valg for vores kunder til at erhverve kunder og generere indtægter, “siger Tom Klein, CMO. “Vi skabte en annonce købsoplevelse, der føles som MailChimp, så kunderne kan skabe smukke annoncer hurtigt og komme tilbage til at opbygge deres forretning.” På bare et par klik, kan du oprette annoncer, indstille din målretning, og sætte dit budget. Og hvis du allerede fortrolig med MailChimp grænseflade, vil du føle dig hjemme.

“Virksomheder har deres kundedata og produkt fotos i MailChimp, så det er det perfekte sted at opbygge en annoncekampagne for at erhverve nye kunder ved hjælp af de data og indhold, de allerede har. Og da en bruger kan synkronisere deres butik med MailChimp, kan vi endda fortælle dig den ROI og det salg din annonce har genereret. Det har altid været svært for iværksættere, “siger John Foreman, VP for Product Management. “Bedst af alt, er MailChimp ikke tager en del af annoncebudgettet. Uanset hvilket beløb du annoncer for, går det direkte til Facebook. ”

 

Mere af din markedsføring på ét sted

Facebook annoncekampagner har flere fordele ud over hastighed og enkelhed. Ved at kombinere dine e-mail marketing indsatser med Facebook-annoncer skaber du en integreret kampagne, der gør det nemt at holde din kommunikation med dine potentielle kunder konstant. Jo færre steder du skal klikke, jo bedre.

Plus, du får mere ud af dine e-mail-lister. Ikke alene kan du bruge Facebook til at vækste dine lister, du kan også finde nye potentielle kunder, der ligner dine mest engagerede kunder.